یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۳۰:۴۰

کنترل آلودگی آب‌های خزر در گیلان با مدیریت دفع پسماند

باشگاه خبری فراساحل: با امضای تفاهم‌نامه بین استانداری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه همکاری‌های مطالعاتی، فناوری و عملیاتی در مدیریت پسماند، آلودگی آب‌های خزر در محدوده استان گیلان کنترل می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از سایت مانا، استانداری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌ همکاری‌های مطالعاتی، فناوری و عملیاتی در مدیریت پسماند تفاهم کردند. این تفاهم‌نامه در پایان نشست هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بین دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان و دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه در تهران به امضا رسید. استاندار در این نشست با اشاره به اینکه وجود زباله و پسماند یکی از مهم‌ترین معضلات گیلان و استان‌های شمالی است گفت : به کارگیری روش‌های نوین و کارآمد در مدیریت پسماند با رعایت ملاحظات زیست محیطی ضرورتی اساسی محسوب می‌شود. از این رو بهره‌گیری از آخرین فناوری و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا یعنی تکنولوژی پلاسمای حرارتی برای امحا زباله و تولید انرژی از محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.


استاندار افزود: از آنجا كه تکنولوژی پلاسمای حرارتی منجر به تولید انرژی می‌شود مذاکراتی با وزارت نیرو برای تسهیل در فروش برق این سامانه انجام داده‌ایم. دکتر نجفی افزود : روزانه به طور میانگین 1800 تا 2000 تن زباله در گیلان تولید می‌شود که در روزهایی که با ورود گردشگران مواجه‌ایم این مقدار حتی به 2500 تن نیز افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اینکه برای رهایی از وضعیت ناهنجار زباله در استان از طرح‌های زیست محیطی شركت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم اظهار امیدواری كرد: تجربه نشان داده تاسیس كارخانه‌های كمپوست پاسخگوی نیازهای استان نیست. دكتر نجفی افزود: علاوه‌بر اجرای طرح‌های زیست محیطی در گیلان به اقدامات فرهنگی نیز روی آورده‌ایم. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و ضرورت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت : ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای رشد و فناوری در این دانشگاه ضرورت مهم برای استان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مساله پسماند از مسائل حساس در استان‌های شمالی کشور است و تاکنون نحوه دفع زباله‌ها در این استان‌ها به خاطر بالابودن سطح آب، باعث آلودگی آب‌ها شده و موارد غیربهداشتی را پدید آورده است، گفت: مرکز تحقیقات پلاسمای واحد علوم و تحقیقات تهران براساس این تفاهم‌نامه در زمینه‌ی استقرار سامانه امحا زباله شهری و صنعتی عاری از هرگونه آلودگی به روش پلاسمای حرارتی با ظرفیت 130 تن در استان اقدام می‌کند. وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کند افزود: هم‌اکنون 420 شرکت دانش‌بنیان در 54 مرکز رشد این دانشگاه فعالیت می‌کنند که این آمار تا سال 96 باید به 800 شرکت و 150 مرکز رشد ارتفا یابد. دکتر حمید میرزاده ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس 32 پارک علم و فناوری را در برنامه‌ی خود دارد که یکی از این پارک‌ها در رشت مستقر خواهد شد.



  کد خبر : 252
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :